Własny superbohater w Twojej firmie, czyli kilka słów o projektowaniu brand hero.

Brand hero – co to w ogóle jest?

Brand hero, inaczej zwany bohaterem marki to postać (niekoniecznie ludzka) utożsamiana z daną marką, która służy do komunikacji z klientami. Postać brand hero jest skutecznym narzędziem budowania wizerunku marki. 

Komplet postaci brand hero zaprojektowanych przeze mnie.

Po co właściwie jest brand hero?

Postać brand hero efektywnie buduje pozytywny wizerunek marki i idealnie uzupełnia całość komunikacji z klientami. Dobrze zaprojektowany bohater brand hero buduje w świadomości klientów swoją ugruntowaną i silną pozycję. Z pomocą brand hero w atrakcyjny sposób przekażemy klientom ofertę, informacje o aktualnych promocjach i inne istotne komunikaty. Pamiętaj, brand hero to głos Twojej marki!

 

Gdzie można wykorzystać brand hero?

Postać brand hero służy przede wszystkim do komunikacji i budowania relacji z klientami. Najlepiej więc pójść z postacią brand hero tam, gdzie są klienci, a więc głównie do Internetu. Brand hero świetnie sprawdzi się zwłaszcza na portalach społecznościowych. Jest wdzięcznym tematem do tworzenia postów na Facebooku czy relacji na Instagramie. Ułatwia przekazywanie klientom informacji o aktualnej ofercie, promocjach, organizowanie konkursów czy eventów. Postaci brand hero z pewnością warto też użyć przy produkcji materiałów reklamowych: na ulotkach, plakatach reklamowych, billboardach, w gazecie, reklamie TV itp.

 

Czy moja firma potrzebuje brand hero?

Postać brand hero posiadać może każda firma, niezależnie od branży. Nie jest to jednak wymóg konieczny. To, że Twoja firma nie będzie miała swojego bohatera, nie znaczy, że nie zdobędziesz klientów. Jednak korzyści płynących z posiadania brand hero można wymieniać w nieskończoność. Dlaczego więc miałbyś z nich zrezygnować?

Główną zaletą posiadania brand hero jest budowanie pozytywnego wizerunku marki. Brand hero przyciąga klientów, wzbudza zainteresowanie marką i ułatwia komunikację z klientami, zwłaszcza na portalach społecznościowych. Postać brand hero daje możliwość nawiązywania bardziej osobistej relacji z klientami.

Projekt bohatera marki najlepiej zlecić profesjonalnemu projektantowi graficznemu lub rysownikowi. Projektowanie brand hero jest procesem niezwykle złożonym i długotrwałym. Bohater marki musi być tak zaprojektowany, aby jego wygląd, usposobienie, cechy charakteru i sposób zachowania były zgodne z trendami panującymi w danej branży, założeniami naszej marki oraz grupą docelową, do której swój produkt lub usługę kierujemy.

 

Najsłynniejsze postaci brand hero i ich dokonania…

Kojarzycie Bibenduma? Tak, to ten mega popularny ludzik zwany też Michelinem. Słynna maskotka francuskiego przedsiębiorstwa Michelin – jednego z największych na świecie producenta opon. Bibendum od lat używany jest zarówno w logo firmy, jak i kampaniach reklamowych. Ten nieco dziwaczny, ale jakże uroczy bohater marki to też jeden z najstarszych zarejestrowanych znaków towarowych na świecie! Bibendum po raz pierwszy zaprezentowany został już w 1894 roku podczas wystawy światowej w Lyonie.

Bibendum czyli postać brand hero marki Michelin.

Wśród najbardziej znanych polskich bohaterów brand hero nie może zabraknąć Małego Głodu. Ten żółty, okrągły stworek w zielonej koszulce od 2004 roku nieprzerwanie promuje markę Danio. Mimo, że ta zrzędliwa postać nie należy do standardowego modelu pozytywnych i miłych maskotek firmowych, kampania reklamowa z jego udziałem osiągnęła ogromny sukces. Mały Głód zyskał sympatię tysiąca konsumentów.

Mały głód, czyli postać brand hero marki Danio.