Identyfikacja wizualna firmowego fanpage, czyli o czym powinieneś pamiętać, prowadząc Facebooka?

Najważniejszą zasadą prowadzenia strony firmowej na Facebooku jest stosowanie jednolitej identyfikacji wizualnej firmy na fanpage. Jednolita identyfikacja fanpage będzie odzwierciedlać charakter Twojej firmy i wyróżniać ją na tle konkurencji – innych fanpage. We wszystkich wpisach i w poszczególnych elementach profilu należy stosować głównie takie motywy, które zapadają w pamięć i są często powtarzane.

 

O jakich elementach koniecznie powinieneś pamiętać, prowadząc firmowego Facebooka?

Logo. To podstawa identyfikacji wizualnej firmy. Koniecznie zamieść je na miejscu zdjęcia profilowego na Facebooku. Pamiętaj, aby nie wrzucać na tablicę „pustych zdjęć”, tylko każde zaopatrzyć w logo Twojej firmy. Logo na grafikach najlepiej zamieszczać zawsze w tym samym miejscu. Np. w prawym górnym rogu zdjęcia, i w tym samym rozmiarze – ale nie za duże.

 

Barwy firmy. Utrzymywanie fanpage w firmowych barwach to podstawa profesjonalnego prowadzenia Facebooka. Barwy firmy, najczęściej wyciągnięte z logo, powinny znaleźć się niemal na każdej grafice facebookowej w każdym wrzucanym poście.

 

Buttony. Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się zamieszczane na grafikach buttony. Dodawane do postów buttony umożliwiają lepszą komunikację z potencjalnymi klientami. Buttony mają też jednak swoje ciemne strony. Nie należy ich nadużywać, bo użytkownicy mogą przez nie potraktować nasze posty jak reklamy. Wówczas może się zdarzyć, że pominął je w aktualnościach, przechodząc do postów konkurencyjnych firm.

 

Zdjęcia kontra wektory. Z reguły grafiki wektorowe wyglądają mniej poważnie i bardziej reklamowo niż naturalne zdjęcia. Właśnie dlatego coraz więcej administratorów fanpage stara się stosować ich jak najmniej. Zgodnie z zasadami jednolitej identyfikacji wizualnej fanpage, warto wybrać dla swojej marki jeden rodzaj mediów i przez cały czas trzymać się albo zdjęć, albo grafik wektorowych.