preloader-img

czytaj więcej o mnie.

Cześć, nazywam się Paweł! Jestem zawodowym rysownikiem, ilustratorem i projektantem. W branży artystycznej działam już ponad 15 lat.
Co mogę dla ciebie zrobić ?

subpage-img

Moc brand hero w reklamie.

Więcej realizacji
subpage-img
Więcej artykułów
subpage-img

W czasach wszechobecnej reklamy, profesjonalna i świadoma kreacja wizerunku marki jest podstawą pewnego i długotrwałego funkcjonowania firmy.

Kreowanie wizerunku marki nie polega jedynie na dobraniu odpowiedniej nazwy, znaków graficznych, kolorów marki czy zaprojektowaniu strony internetowej i grafik reklamowych. Jednym z kluczowych elementów kreacji wizerunku marki jest stworzenie dla niej bohatera.

 

Kim jest bohater marki?

Bohater marki, czyli tzw. brand hero, to postać (człowiek, zwierzę, superbohater, postać fikcyjna) będąca uosobieniem firmy. Brand hero odpowiada za komunikację marki z klientem. Przedstawia klientom markę – jej cechy i historię, przekazuje wartości firmy, przybliża klientom idee produktu. Brand hero to skuteczne narzędzie marketingowe.

 

Jaki jest idealny bohater marki?

Dobrze zaprojektowany bohater marki to postać, której nie da się nie lubić. Niczym super bohater, musi nieść pomoc, być silny, charakterny, a przy tym ciepły, wiarygodny i zabawny. Brand hero tworzy pozytywne skojarzenia z marką. Rodzi w klientach zainteresowanie i wzbudza zaufanie.

 

Rola brand hero w firmie.

Brand hero jest łącznikiem między marką a klientem. Zapoznaje klienta z marką, prezentuje ofertę i produkty firmy. Dobrze zaprojektowany brand hero wyróżni markę na tle konkurencji i nada Twojej firmie ludzką twarz.

 

Czy wiesz, że pierwszy znany brand hero powstał w 1894 roku!

Pierwszym brand hero, który zyskał sławę na światową skalę, był Bibendum (ludzik Michelin) – bohater francuskiego przedsiębiorstwa Michelin, jednego z największych na świecie producenta opon. Bibendum to ludzik wyglądem przypominjący połączone ze sobą białe oponu. Użyto go w logo firmy i w kampaniach reklamowych już w 1894 roku. Bibendum do dziś jest rozpoznawalnym i lubianym bohaterem marki Michelin.

 

 

 

tekst: Agnieszka Ostrowska-Błońska