Moc brand hero w reklamie.

W czasach wszechobecnej reklamy, profesjonalna i świadoma kreacja wizerunku marki jest podstawą pewnego i długotrwałego funkcjonowania firmy.

Kreowanie wizerunku marki nie polega jedynie na dobraniu odpowiedniej nazwy, znaków graficznych, kolorów marki czy zaprojektowaniu strony internetowej i grafik reklamowych. Jednym z kluczowych elementów kreacji wizerunku marki jest stworzenie dla niej bohatera.

 

Kim jest bohater marki?

Bohater marki, czyli tzw. brand hero, to postać (człowiek, zwierzę, superbohater, postać fikcyjna) będąca uosobieniem firmy. Jak wiadomo, brand hero odpowiada za komunikację marki z klientem. Przedstawia klientom markę – jej cechy i historię. Przekazuje również wartości firmy i przybliża klientom idee produktu. Z całą więc pewnością brand hero to skuteczne narzędzie marketingowe.

 

Jaki jest idealny bohater marki?

Dobrze zaprojektowany bohater marki to postać, której nie da się nie lubić. Niczym super bohater, musi nieść pomoc! Powinien być silny, charakterny, a przy tym ciepły, wiarygodny i zabawny. Tym samym brand hero tworzy pozytywne skojarzenia z marką. Rodzi w klientach zainteresowanie i wzbudza zaufanie.

 

Rola brand hero w firmie.

Brand hero jest łącznikiem między marką a klientem. Zapoznaje klienta z marką, prezentuje ofertę i produkty firmy. Z całą pewnością dobrze zaprojektowany brand hero wyróżni markę na tle konkurencji i nada Twojej firmie ludzką twarz!

 

Czy wiesz, że pierwszy znany brand hero powstał w 1894 roku!

Pierwszym brand hero, który zyskał sławę na światową skalę, był Bibendum (ludzik Michelin) – bohater francuskiego przedsiębiorstwa Michelin, jednego z największych na świecie producenta opon. Bibendum to ludzik wyglądem przypominjący połączone ze sobą białe opony. Użyto go w logo firmy i w kampaniach reklamowych już w 1894 roku. Bibendum do dziś jest rozpoznawalnym i lubianym bohaterem marki Michelin.

Bibendum czyli postać brand hero marki Michelin.

 

 

tekst: Agnieszka Ostrowska-Błońska