Magia ilustracji reklamowej – czyli jak wyróżnić się w dobie wszechobecnej reklamy?

Ilustracja reklamowa to nadal świeża i dosyć rzadko stosowana forma reklamy w świecie szeroko pojętego biznesu i marketingu.

 

Ale mało kto wie, że ilustracja w reklamie i w marketingu ma swoją długą historię i tradycję! Przeszło 100 lat temu cała reklama oparta była właśnie na ilustracjach! Nie było gotowych zdjęć stockowych, które można było sobie pobrać z Internetu (którego zresztą też nie było), ani programów komputerowych, dzięki którym z własnego kolażu zdjęć można było stworzyć swoją reklamę. W 1890 roku koncern Procter & Gamble wypuścił na rynek pierwszą masową reklamę swojego produktu w formie rysunkowego plakatu. Była to reklama mydła Ivory Soap. Ilustracja przedstawiała mężczyznę myjącego w rzece ręce mydłem, które unosiło się na wodzie.

pierwszy plakat rklamowy

Dokładnie tak, przed laty cała reklama opierała głównie na ręcznie wykonanej ilustracji!

 

Ilustracja reklamowa to doskonały sposób na wyróżniającą się i skuteczną reklamę produktu, usługi, marki i firmy. Ilustracja już sama sobą wzbudza zainteresowanie i mimowolnie wywołuje emocje u odbiorcy. Ludzie mają dość spoglądania na kolejne, często kilkukrotnie już widziane w innych reklamach ilustracje stockowe. W dzisiejszym globalnym świecie indywidualizm stał się cechą modną i pożądaną. A nie ma bardziej indywidualnej reklamy niż tworzona przez artystę specjalnie na zamówienie ręczna ilustracja.

 

Dlaczego rysunek i ilustracja są tak skuteczną formą reklamy?

 

Przede wszystkim dlatego, że ilustracją reklamową jesteśmy w stanie wzbudzić konkretne emocje i wywołać pożądane zachowanie u odbiorcy. Doświadczony rysownik i ilustrator podczas tworzenia ilustracji potrafi zastosować skuteczne techniki psychologii reklamy. Tym samym Ilustracja da nam pełną kontrolę nad tym, co chcemy przekazać i do czego skłonić klienta, np. do zakupu naszego produktu czy skorzystania z danej usługi. Ilustracje reklamowe wyróżniają się na tle komputerowych reklam, przez co trafią do szerokiej grupy klientów.

 

Gdzie sprawdzi się ilustracja reklamowa?

 

Ilustracja reklamowa idealnie sprawdzi się jako reklama zamieszczona na ulotce, wizytówce, plakacie, stronie internetowej, stronie fanpage czy nawet roll-up’ie i bilbordzie (bo ilustracje wyjściowo rysowana są w dużych formatach, dzięki czemu można z powodzeniem używać je na potrzeby druku wielkoformatowego).

 

tekst: Agnieszka Ostrowska-Błońska