Branding – Projektowanie znaku logo i identyfikacji wizualnej firmy.

Dobra identyfikacja wizualna marki w dzisiejszej dżungli lepiej i gorzej zaprojektowanych logotypów jest kluczem do sukcesu. A przecież każdemu z nas właśnie o to chodzi – o zwrócenie na siebie uwagi potencjalnego klienta. Od lat zajmuję się budowaniem wizerunku marki. Zaprojektowałem dziesiątki logotypów i wiem, że działają. Wiem też, że czasy się zmieniają i świadomość klientów też się zmienia. Dlatego dobry branding nigdy nie stoi w miejscu, jest ciągłym poszukiwaniem nowych rozwiązań na magnetyczny wizerunek.

 

Logo – Czym jest znak logo i z czego powinien się składać?

Pełne logo to znak graficzny najczęściej złożony z trzech części:
1. Części typograficznej – czyli zaprojektowanego napisu, zwykle informującego nas o nazwie firmy.
2. Części graficznej – czyli tak zwanego sygnetu. Sygnet to zaprojektowany symbol, stanowiący integralną cześć projektu logo.
3. Sloganu – czyli krótkiego i zwięzłego hasło brandingowe, stanowiącego swoiste rozszerzenie komunikatu, jaki niesie logotyp.

Ogółem, logo ma za zadanie wywoływać określone emocje u docelowej grupy odbiorców, nasuwać odpowiednie skojarzenia i oddawać charakter firmy. Nadrzędnym zadaniem logotypu jest zostać zapamiętanym. Tylko zapamiętywalny logotyp może sprawić, że klient przyjdzie właśnie do ciebie.

 

Typografia.

Dobrze dobrana typografia to spoiwo wizerunku. Typografia określa charakter i nadaje niepowtarzalną atmosferę całości logotypu. Dopieszczony pod kątem typograficznym wizerunek daje odbiorcy poczucie tego, że patrzy na profesjonalną markę, która zadbała o każdy detal.

Typografia mówi o tym, jacy jesteśmy. Czy jesteśmy marką stawiającą na innowacje, służącą poradą, a może solidną firmą budowlaną? Stereotypy, głęboko zakorzenione w ludzkiej świadomości, możemy wydobyć za pomocą doboru odpowiedniego koloru i kroju pisma, jakim będziemy komunikować się z klientem.

 

Barwy firmowe – Psychologia kolorów jest jednym z najistotniejszych zagadnień brandingu.

Kolorem i kształtem określimy swój charakter, skuteczniej dotrzemy do pożądanej grupy docelowej, wywołamy odpowiednią reakcję i nadamy marce jednoznaczny charakter. Umiejętnie wykorzystany w procesie projektowania identyfikacji wizualnej zakres wiedzy o kształtach i symbolach zakorzenionych w ludzkiej podświadomości, czyni projekt niezwykle skutecznym.

Dzisiaj wiemy o kolorach niemal wszystko. Wiemy, jakie znaczenie ma dany kolor. Co więcej, wiemy jakie reakcje wywołuje w ludzkim umyśle nie tylko dany kolor, ale też konkretny odcień tego koloru. Posiadając tak szeroką wiedzę, jesteśmy uzbrojeni w całkiem niezłe narzędzie, pozwalające precyzyjnie projektować skuteczne logotypy.

 

Kilka moich realizacji
arrow